joi, 22 iulie 2010

Salzkammergut Trophy 2010

Dupa o perioada lunga in care n-am mai scris nimic am revenit, daca se poate spune asa .
Am ramas in urma cu "povestirile de noapte" dar sper ca incet, incet sa recuperez...
Asa ca povestea incepe in momentul in care m-am hotarat sa completez datele si raspunsul la o intrebare pentru participarea la un concurs organizat de revista MBike.Premiul reprezenta taxa de particpare pentru un alt concurs,un maraton de mountainbike.
Eu eram foarte incantat de ideea da a particpa si vizita aceasta zona,ceea ce m-a si impins sa particip la concurs.
Primele imagini din zona le-am zarit in filmul "Offroad to Athens" si am fost impresionat de peisaje,in special de o portiune de tunel sapata prin stanca .
De atunci imi planuiam sa merg si eu pe acolo asta fiind cu multa vreme in urma.
Intamplarea face sa castig taxa de participare.
Urmatoarea problema era sa gasesc pe cineva cu care sa merg.Probabil ca as fi gasit un mijloc de transport dar eu vroiam sa merg cu cineva cunoscut .
Situatia s-a clarificat in momentul in care Ovidiu a pus la dispozitie GEIGER MOBILUL pana in Austria,in final ne-am strans o gasca faina desi mi-ar fi placut sa fim echipa completa.

Intre timp am aflat ca sunt mai multi romani interesati sa participe la concurs
Oac si cu Zaco s-au oferit sa ma ia cu ei si le multumesc pe aceasta cale.:d
A doua problema era sa-mi aleg distanta, in final m-am inscris la proba de 119km, eu deobicei nu particip la distante asa lungi dar am zis ca daca tot merg atata drum macar sa vizitez bine zona si sa ma chinui ca sa tin minte.
In final am primit ce-am vrut in sensul ca am vazut multe lucruri frumoase si le-am tinut minte o parte din ele:))

Ziua 1
Dupa cateva ore bune (desi mi s-o parut ca am ajuns destul de repede) de mers cu masina ajungem in Austria.Vremea aici era frumoasa peisajele superbe ca in poze:))
Dupa ce ne-am invartit pe niste stradute inguste am gasit pensiunea si ne-am cazat.

Desi eram obositi am plecat sa exploram un pic zona cu bicicleta deoarece timpul este scurt si am zis sa profitam cat putem.
Eu si cu Andrei ne-am abatut un pic de la drumul planuit initial si am ajuns prin cateva locuri impresionante.

Ziua 2
Cu o zi inainte de concurs ne-am hotarat sa mergem sa vizitam orasul lui Mozart, Salzburg.

Prima vedere care imi atrage atentia este cetatea Hohensalzburg

Este un oras frumos cu strazi inguste,numeroase cladiri vechi si biserici cu o arhitectura deosebita.

Dupa-masa ne-am intors inapoi in Bad Goisern locul de unde se ridica plasa cu numerul cipurile si alte lucruri ce erau prin pungi.
Aici ne-am invartit pe langa numeroasele standurile de piese,biciclete si alte accesorii unele dintre ele exotice.

Ziua 3
Ziua cea mare,respectiv ziua concursului:))

Dupa inca cateva mici reglaje la bicicleta imi setez si presiunea barometrica la Polar ca stiu exact altitudinea si cat am de urcat.Desi spre sfarsitul cursei ziceam ca nu merge bine si nu prea imi venea sa cred ca mai am inca un munte de urcat:))
Pe la ora 9 fara ceva ma inghesui si eu printre participanti si ma asez langa Andrei.Numarul mare de concurenti era impresionant aproximativ 4000 de oameni au luat startul de diferite distante.

Dupa numerotarea inversa se da startul, imi croiesc drumul printre plutonul imens de participanti.

Traseul incepea cu o urcare pe asfalt dupa care continua cu un drum pe pietris pana pe la 1400 de metrii.
Totul mergea relativ bine, eram in parametrii corespunzatori,eram fericit ca tocmai trecusem prin zona mult asteptata respectiv zona in care tranversai stanca prin tunel.
Desi aveam impresia ca merg mai prost ca deobicei.Dar asta poate si din cauza ca nivelul participantilor la concursurile de afara este mult mai ridicat si ereau multi ciclisti care mergeau foarte bine la deal ca la vale mergeam si eu bine,la inceput am intampinat mici probleme cu pietrisul cu care nu eram prea familiar iar daca nu abordai curba corespunzator puteai sa ai probleme mari...

Peisajele erau intr-adevar uimitoare si le admiram din plin m-am si oprit odata sa fac poza:)

Traseul continua cu inca o urcare nu foarte dificila urmata de o portiune valonata , plata in mare parte.
Aici am mers un pic mai tare decat ar fi trebuit si asta deoarece am facut schimb de trena cu un concurent ceva mergea foarte bine pe plat iar dupa ce am stat o mare parte din traseu in spatele lui m-am simtit oarecum obligat sa ii duc si eu trena desi m-am cam fortam.
Dupa aceasta portiune de plat incepe greul cu o urcare ucigatoare la o mina de sare.La inceput drumul mergea in "ziga-zaga":)) dupa care continua cu o urcare cu o inclinatie 30 grade asfaltata.
De aici lucrurile incepeau sa mearga foarte prost pentru mine.
Eram epuizat cea ce m-o tinut treaz era dus cu apa rece si incurajarile celor de pe margine:D
Cand m-am uit la kilometraj mi-am dat seama ca aici era doar jumatatea traseului.

Ioana era aici sa ne faca poze si eu incercam sa fiu fotogenic:))

Am incercat sa ma alimentez cat mai des dar nu mai puteam manca nimic, eram nevoit sa fac pauze dese fiind depasit de multi concurenti dar nu ma prea interesa aspectul acesta la momentul respectiv.
Cea ce m-a impresionat mult este mentalitatea oamenilor din zona care te aplaudau si te incurajau,unii din ei fiind costumati in diferite moduri unele mai bizare dar amuzante,iti oferea apa alimente, oameni de la copii mici pana la cei in varsta care nu aveau nici o legatura cu concursul dar cu o mentalitate diferita fata de multi ai nostri.
De la kilometrul 90 dupa o coborare lunga mi-am revenit miraculos,am inceput sa ma simt bine sau ceilalti participanti nu se mai simteau bine cert este ca puteam sa-i depasesc din nou si eu :))
Era un pic cam tarziu dar faptul ca ma simtiam bine era un lucru pozitiv.
In final vremea s-a inrautatit ploaia cu fulgerele si-o facut prezenta dar asta m-a motivat sa pedalez mai repede si in final reusesc sa trec linia de finish dupa cateva ore bune de pedalat.
Dupa 120 de km si aproximativ 4000 de metrii urcati eram rupt...dar incantat.

Cam asa aveam impresia ca stau lucrurile dupa concurs:))

In final am ramas cu amintiri placute de la concurs ,organizat exceptional si ajutatati peste 900 de voluntari implicati pentru realizarea evenimentului.

Ziua 4
Ziua de dupa concurs si ziua in care trebuia sa plecam catre casele noastre.
Era greu sa te desparti de asemeana frumuseti dar ce-i frumos trece repede.
Excursia s-a terminat cu vizita la cea mai veche salina din lume Hallstatt exploatate inca din vremurile preistorice din cate am inteles eu.

Aici ne-am costumat corespunzator

Eu cu prietenii mei mineri din Austria,numai "Luceafarul huilei" mai lipsea din peisaj:))

Panta cu inclinatia celebra
Lacul Hallstattersee

Inca o poza de grup inainte de plecare .