joi, 18 februarie 2010

Concurs de ski de tura la Paltinis


Anul trecut am luat contact cu acest sport si m-a incantat ideea inca de la inceput,mi se pare o activitate similara mersului cu bicleta,nu esti limitat la telescaune,telecabine sau telegondole astfel poti explora trasee pe care vare le poti parcurgi pe bicleta.
Nu sunt eu familiar cu concursuri de ski de tura, nici echipamentul nu este in totalitate specific acestui gen de activitate dar imi plac provocarile si pentru ca enevimentul s-a desfasurat in apropiere nu puteam sa ratez asa ceva.
Astefel in data de 4 februarie am participat la primul meu concurs de ski de tura.Evenimentul a fost organizat de Virgil Grosaru si Teodor Tulpan din cadrul Asociaţia Salvatorilor Montani Sibiu.
Duminica dimineata am ajuns la Paltinis vremea nu a fost foarte preietenoasa temperatura nu era una scazuta dar batea vantul destul de tare.
Cand am vazut ca pe partie nu prea era zapada am fost oarecum sceptic ca pe poteci sub brazi o sa fie suficenta cat sa putem skia,intr-adevar nu era din belsug dar era suficienta.
Atmosfera era una foarte prietenoasa majoritatea erau cunostinte si prieteni.
Traseul concursului a avut circa 10 km, cu startul pe Pârtia Onceşti – Grădina Onceşti – Poiana Muncel – Vf. Bătrâna – Poiana Găujoara – Pepinieră – Sosire Telescaun.:d
Pe la 10 si ceva s-a dat startul unul care mi-a adus aminte de starturile de la cross-country de bicleta aveam aceasi senzatie de epuizare asta si din cauza ca nu eram incalzit si ca s-a plecat cam tare dupa parerea mea :))
La inceputul urcarii din gradina Oncesti eram al 3-lea in urma lui Tudor Oprea si a lui Ovidiu Tanase care facea parte din organizare practic eram pe locul 2.
Eram urmarit indeaproape de un alt cocnurent Gutt Robert ,la coborarea de pe Vf Batrana eram la egalitate cu Robert dar lipsa de experienta la coborat,o serie destul de lunga de cazaturi:)) si din cauza ca nu stiam foarte bine traseul am pierdut 2 locuri pana la linia de sosire.
La final am ajuns al 4-lea in clasamentul general si locul 3 la categoria de varsta.
Oranizatorii au afirmat ca urmeza sa mai organizeze inca 2 concursuri in 2 zone diferite respectiv Negoiu si Balea Lac sper ca pana atunci sa-mi fac rost de clapari speciali pentru ski de tura.
Un articol din ziar despre acest eveniment

Ne vedem sambata la urmatorul concurs de mountain bike primul de pe anul acesta ARGES WINTER RACE!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu